tisdag 19 februari 2013

Bye bye hemmafru....

 
Tusen tack
för era gulliga kommentarer om min butik.
Hela jag blir själa-glad :))
 
 
Jag sitter här o njuter en kopp kaffe och tystnaden i huset efter en veckas sportlov.
Och vet ni.....det är mina sista timmar som 'hemmafru'!!
Jag har nämligen fått jobb här i Danmark och inte vilket jobb som helst, utan drömjobbet som dekoratör :)
 
När jag flyttade till Danmark hade jag också ett drömjobb, men sa upp mig eftersom pendlingen tog 3h varje dag. Jag visste att det inte skulle gå ihop med en bebis, ett handikappat barn och tåg som aldrig höll tiden.
Så de sista tre åren har jag varit mammaledig, hemmafru, arbetssökande och egen-företagare.
 
Men nu blir det andra bullar....
.....och jag sa ju att 2013 skulle bli ett förändringens år ;o))
 
Lyckliga kramar
 
Ulrika
 


35 kommentarer:

Maria Falsig sa...

Hej Ulrika

Tillykke med drømmejobbet:)

Ja så er det om at nyde den sidste til hjemme.

Kram
Maria

Norregård sa...

Grattis Vännen!!
Så himla roligt, kommer gå superbra:))

Kram Malin

lisashus sa...

Åh, så roligt för dej! Så glad jag blir för din skull! Grattis till nya jobbet! Vad kan väl passa dej bättre än ett dekoratörsjobb!!!

Ja, 2013 börjar ju jättebra för dej! Härligt!
Kramar
LIsa

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen grattis,grattis,grattis...va skoj !!!!
Det kommer att passa dej som handsken.

Varma kramar från mej

Johanna Stålros sa...

Vad underbart GRATTIS vännen- tjohoo!!!! Hejja dig

Anneli sa...

Varmt grattis till dig.
Det kommer bli super för dig, så kul med något nytt.

Lycka till,
Kram Anneli

bakom berget sa...

Grattis till nya jobbet!
Hoppas du kommer att stortrivas.

Kram Åsa.

Torprosen sa...

Härligt!!Dekoratör har alltid varit mitt drömyrke också!Stort, stort GRATTIS!Kram Susanne

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Vad roligt :) lycka till.. Kram Tilda

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag visste det :))
Stort GRATTIS min fina vän!
Jag är verkligen glad för din skull, det förtjänar du :) Och som jag skrev det här jobbet har ju hittat dig!
Det betyder inte lite det!
Ska bli så kul att höra mera.
Stor kram till dig, njut!
Jessica

Villa Björkenäs Backen sa...

Grattis till dig Vännen! :)
Så kul och härligt ! :)
Och få jobba med det som du är så duktig på och dessutom så är det nått som du gillar :)
Det är Du värd ! Härligt med nya året med nya utmaningarna :)

Må så gott nu och tänk så mysigt att ha haft dessa åren. det går ju så fort med dlm små.

Ha det så bra fina du ! En varm grattis kram från mig

Anonym sa...

Grattis, vad spännande!!
Kraaam Susanne

Chokladvillan 1910 sa...

Grattis till drömjobbet! Va kul. :D
Skönt att höra att det finns dekoratörer fortfarande, trodde det var på utgång...
Jädrar vad fint du har i butiken !
Må så gott !
Kram Anki

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Stort GRATTIS :)! Vad roligt för dig, och spännande! Jag gläds med dig.

Kram från Maria

Queen of Kammebornia sa...

Vad spännande Ulrika! Lycka till och stora kramar!

Helena sa...

HURRA för dig vad roligt!Snacka om drömjobb för dig om är så himla duktig :-)Nu blev jag oxå så glad för din skull rara du.
KRAM o ett STORT lycka till!

skifferhuset sa...

Ett jättestort grattis till dig! Så härligt när man får göra det man är bäst på! Kram Iréne

Bokcaféet i byn sa...

Stort grattis vännen!
Så underbart roligt! Vilken start du fått på 2013!
Önskar dig och familjen en fin vecka!
Kram Anna

Johanna sa...

Åhhh vad kul! Stort grattis vännen:) Det är du värd!

Kram
Johanna

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad spännande det låter, det kommer du passa som helt perfekt. Grattis till söta dig och lycka till!!!
Kram kram Susanne

Tinas bo sa...

Vad hääärligt!! GRATTIS!!!
Tänk att få ett drömjobb... :)
DET skulle jag oxå vilja!:0)
Önskar dig LYCKA TILL!!
Underbart, vännen!!

Kraaaaam Tina

Nyanser av vitt sa...

Hej
Stort GRATTIS till dig. Vad kul att du har fått ett jobb och inte vilket jobb som helst.
Lycka till!
Kram Agneta

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

åh! stora gratulationer, så kul med nytt jobb. Önskar dig ett stort lycka till!
Med vänlig hälsning
Gabriella

Ewa`s Galleri sa...

Grattis och lycka till
Vilka härliga bilder i förra inlägget
Ha en skön kväll

fianathome sa...

Åh vilken fin butik du har!
Lycka till med nyjobb!
:)
kramelikram
Fia

Flickorna i Mellby sa...

Ja, var ska sleven va´om inte i grytan...
Stort, stort GRATTIS och LYCKA TILL
önskar
Ann & Annika

Cajsas Faster sa...

Grattis!! Vad roligt att få sitt drömjobb och vad roligt att det var i Danmark :)

Vilken bra början på ditt drömår!

Ha det så kul på jobbet:)

Kram Marie

LantlivsAnette sa...

GRATTIS !!! Vad roligt !!
Kraaam Anette

Vita små hjärtan sa...

Jättegrattis!!! Vad roligt vännen!!!
Ha det så gott.
Kram Agnetha

mormorMärtas sa...

Grattis... va kul!
Ja det behövs lite förändringar ibland...

Kram Annika

Avslutat konto sa...

Jättestort grattis till drömjobbet såklart! Vad roligt! Hoppas det blir allt du önskat dig!

Lycka till!
Kram Linnea

Lallbacken sa...

Hej Ulrika. Jag säger också Grattis, som alla dom andra :) Jag hoppas att ditt jobb blir hur bra som helst. Ha nu en skön helg!
/mia

Sofia sa...

Ja, jag har en känsla av att jag
också hade gillat det jobbet!!!! =)
Stort grattis igen!
Ja, hm.... jag är ju lite äldre än du.. Fyller i April! Och vet du, jag har en födelsedags-önskan att åka över till Helsingör och Köpenhamn... Vi får se... men om det blir så, då hör jag av mig! Vill inte missa din lilla butik...
Stor kram
Sofia

G:a Affären sa...

Ett stort och varmt grattis till dig och ditt nya jobb, som helt säkert passar dig utmärkt!

Jag blir så glad för dig och din familj och önskar dig all lycka till!

Varm kram
Cia

josse sa...

Det är du verkligen värd!!!
Jätteglad för din skull!

Lycka till vännen!

Kraaaaam josse